کلینیک مروارید

تزریق ژل و فیلر | این راهکار موثر برای جوان‌سازی پوست را بشناسید

1401/02/09
1254
5
1

مراقبت از پوست و پیشگیری از بروز نشانه‌های افزایش سن مانند: ایجاد چین و چروک از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان است. یکی از متدهای روز برای از رفع خطوط و چروک‌های پوست، استفاده از ژل و فیلر با روش تزریق زیر پوستی می‌باشد.

رازهای جوان‌سازی پوست با تزریق ژل و فیلر

مراقبت از پوست و پیشگیری از بروز نشانه‌های افزایش سن مانند: ایجاد چین و چروک از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان است. یکی از متدهای روز برای از رفع خطوط و چروک‌های پوست، استفاده از ژل و فیلر با روش تزریق زیر پوستی می‌باشد. تزریق ژل و فیلر علاوه‌بر کاهش چروک‌های پوستی، کاربردهای دیگری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فرم دادن به نواحی مختلف صورت اشاره کرد. در این مطلب از کلینیک زیبایی مروارید شهر قدس با این روش و رمز و رازهای آن به‌طور کامل آشنا می‌شویم.



تزریق ژل و فیلر چیست؟

چین و چروک‌های پوستی به‌دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به برخی از بیماری‌ها، تغذیه نامناسب، عوامل محیطی و آب‌وهوایی و افزایش سن اشاره کرد. بروز این شیارها و خطوط در نواحی مختلف پوسن بدن، به‌ویژه در ناحیه صورت، زیبایی بانوان را ممکن است تحت‌الشعاع قرار دهد. ژل و فیلر موادی از نوع پرکننده‌های پوستی هستند که از آن‌ها برای افزایش حجم در نواحی مختلف پوست با روش تزریق استفاده می‌شود تا اثرات افزایش سن کاهش یابد. از کاربردهای این مواد همچنین می‌توان به از بین بردن یا کاهش خط اخم، خطوط خنده در گوشه چشم‌ها و فرم‌دهی به لب، گونه و فک اشاره کرد.

آیا ژل و فیلر با هم تفاوت دارند؟

در بسیاری از موارد واژه‌های ژل و فیلر، با هم و یا به‌جای هم استفاده می‌شوند اما بهتر است تفاوت دقیق بین آن‌ها را بدانید. ژل‌ها گروه بزرگی از فیلرها را هستند. گروه باقی‌مانده دیگر که زیرمجموعه فیلرها هستند و پرکننده‌های طبیعی از نوع چربی هستند. این نوع از فیلر از بدن خود مراجعه کننده تامین می‌شود و عوارض کمی دارد. بنابراین همه فیلرها ژل نیستند و چربی نوع دیگری از فیلر است. همچنین همه ژل‌ها فیلر (یا پرکننده) هستند.


کاربردهای روش تزریق ژل و فیلر

اگرچه مهم‌ترین و مشهورترین کاربرد ژل و فیلر با روش تزریق، جوان‌سازی پوست با رفع چین و چرک است، اما این فقط یکی از کاربردهای این روش است. بنابر اطلاعات سازمان غذا و دارو آمریکا مشهور به FDA این روش دارای این کاربردهای تایید شده‌ است:

·      رفع چروک‌های پوست صورت: مواد پرکننده باعث از بین رفتن خطوط ایجاد شده روی پوست مانند: خطوط پیشانی، خطوط اخم، خطوط خنده، چین‌های دور لب و نواحی دیگر صورت می‌شوند

·      فرم‌دهی به بینی: با استفاده از فیلرها می‌توان برخی ایرادات را در بینی اصلاح کرد

·      جوان‌سازی پوست دست: خانم‌ها به پوست دستان خود نیز توجه دارند و از فیلرها می‌توان برای کاهش چروک‌های پوست دست استفاده کرد

·      رفع گودی و سیاهی زیر چشم: از فیلرها و ژل‌ها برای گودی ایجاد شده در زیر چشم استفاده کرد. جوان‌سازی پوست در این ناحیه همچنین بر روشن شدن پوست در این قسمت موثر است

·      فرم‌دهی به نواحی صورت: علاوه‌بر بینی از فیلرها می‌توان برای فرم‌دهی و زاویه‌سازی در صورت نیز استفاده کرد. این روش خصوصا برای افراد لاغر مفید است. برجسته‌سازی لب‌ها نیز در این گروه قرار می‌گیرند

کدام کاربردهای تزریق ژل و فیلر مورد تایید FDA نیستند؟

تزریق ژل موارد کاربرد دیگری هم دارد اما بروز برخی عوارض در برخی افراد باعث شده است سازمان غذا و دارو آمریکا این روش را در این موارد تایید نکند. البته عدم تایید آن‌ها به‌خاطر عدم اطمینان از ایمنی بدن و کارایی مناسب در زمان تزریق فیلرها است. برخی از این کاربردها عبارتند از:

·      فرم‌دهی و حجم‌دهی به سینه

·      حجم‌دهی به عضلات پا (غیر از موارد درمان آرتروز)


 


اثر تزریق ژل و فیلر چقدر ماندگار است؟

یکی از رایج‌ترین سوال‌های بانوان در روش تزریق ژل و فیلر، میزان ماندگاری اثر تزریق است. برخی افراد تصور می‌کنند این مساله به نوع برند یا میزان مهارت متخصص این کار بستگی دارد. اگرچه این موارد نیز در ماندگاری اثر تزریق پرکننده‌های پوستی بی‌اثر نیستند اما میزان ماندگاری ارتباط مستقیمی با نوع ژل و فیلر دارد. در ادامه انواع ژل و فیلر را از نظر زمان ماندگاری بررسی می‌کنیم.

ژل و فیلر دائمی

پرکننده‌های پوستی دائمی از موادی تولید می‌شوند که توسط بدن قابل تجزیه نیستند، بنابراین به‌طور دائمی در بافت زیر پوست باقی می‌مانند. یکی از معروف‌ترین این ژل و فیلرها، ژل‌های خانواده پلی‌اکریل‌آمید هستند. البته گاهی چربی طبیعی نیز تا مدت‌ها در بافت پوست باقی می‌ماند که این مورد به مهارت فرد متخصص و شرایط پوست مراجعه کننده بستگی دارد.

ژل و فیلر نیمه‌دائمی

پرکننده‌های پوستی نیمه‌دائمی تنوع بیشتری دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ژل‌های کلسیم هیدروکسیل آپاتیت، پلی ال لاکتیک اسید و پلی کپرولاکتون اشاره کرد. این پرکننده‌ها در حدود 2 تا 4 سال طول می‌کشد تا توسط بدن تجزیه شوند.




ژل و فیلر موقتی

پرکننده‌های پوستی موقتی شامل ژل‌هایی هستند که در زمانی بسیار کمتر از دو سال تجزیه می‌شوند. از جمله این ژل و فیلرها می‌توان به محصولات خانواده هیالورونیک اسید اشاره کرد. محصولات این خانواده همچنین بسیار محبوب هستند زیرا دارای کمترین مواد بروز عوارض پوستی می‌باشند.

مواد تشکیل دهنده فیلرها و ژل‌های پرکننده

فیلرها از مواد گوناگونی ساخته می‌شوند که می‌توان در یک دسته‌بندی ابتدایی آن‌ها را به دو گروه مواد مصنوعی و طبیعی تقسیم کرد. متخصصان زیبایی بر مبنای کاربرد مورد نظر در مورد انتخاب ژل از نظر مواد تشکیل دهنده تصمیم‌گیری می‌کنند. با برخی از پرکاربردترین این مواد آشنا می‌شویم.

پلی لاکتیک

فیلر پلی ال لاکتیک اسید PLLA نوعی پلیمر قابل تجزیه و مصنوعی و در عین حال سازگار با سلول‌های بدن است. این فیلر باعث تحریک کلاژن‌های پوست می‌شود و علاوه‌بر ویژگی پرکنندگی تاثیر چشمگیری در جوان‌سازی پوست دارد. ژل پلی لاکتیک همچنین در از بین بردن خطوط ماریوت، چین‌های بینی و چروک‌های اطراف و روی چانه کاربرد دارد.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) نوعی اسید ترکیبی است که در بافت‌های پیوندی بدن نیز وجود دارد. این ماده از این ویژگی برخوردار است که می‌تواند رطوبت پوست را با احتباس آب افزایش دهد. رساندن مواد غذایی مورد نیاز پوست به سلول‌های آن نیز از دیگر ویژگی‌های این ماده است. برخی از انواع ژل‌ها مانند: رووفیل، نورامیس و ژوودرم دارای مقادیری از این ماده هستند.

پلی متیل متاکریلات

ترکیب پلی متیل متاکریلات یک ماده مصنوعی و سازگار با بافت پوست و نیز تجزیه‌پذیر است. پلی متیل متاکریلات همچنین دارای دانه‌های ریز بسیاری است که در زیر پوست باقی می‌مانند و می‌توانند تا مدت‌ها چروک‌های پوستی را برطرف کنند.

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم

ترکیب هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (Calcium Hydroxylapatite) یکی دیگر از مواد سازنده برخی از ژل‌ها و فیلرها است که به‌طور طبیعی نیز در بافت‌های استخوانی وجود دارد. فیلرهای ساخته شده از این ماده تا مدت‌ها به‌شکل ذرات ریز میکروسکوپی در زیر پوست باقی می‌مانند.

پلی کاپرولاکتون

پلی کاپرولاکتون (poly-e-caprolactone) نوعی ایمپلنت تجزیه‌پذیر در بدن و سازگار با سلول‌های بدن است. از مزایای ژل ساخته شده از این ماده می‌توان به بازسازی کلاژن‌ها اشاره کرد. ژل اسکالپترا از جمله ژل‌های دارای این ماده است.

ماده لیدوکائین

لیدوکائین ماده اصلی سازنده ژل نیست اما در بسیاری از انواع فیلرها از آن استفاده می‌شود. یکی از دلائل استفاده از این ماده همان حالت بی‌حسی موضعی است. از جمله فیلرهایی که این ماده در آن‌ها یافت می‌شود می‌توان به فیلر Prevelle Silk اشاره کرد.



برندهای معروف ژل و فیلر

در روش تزریق ژل و فیلر از مواد ساخته شده توسط برندهای گوناگونی استفاده می‌شود. تمامی این برندها دارای تاییدیه وزارت بهداشت هستند. درواقع تزریق فیلری که دارای این تاییدیه نباشد، ممنوع است. همچنین انتخاب نوع و برند ژل بهتر است زیر نظر متخصص در کلینیک زیبایی انجام شود. در ادامه با برخی از معروف‌ترین این برندها آشنا می‌شویم.

ژل آلیاکسین

آلیاکسین (Aliaxin) یک برند ایتالیایی تولید کننده فیلرهای تزریقی و پرکننده است. آلیاکسین مجموعه کاملی از پرکننده های داخل پوستی حاوی اسید هیالورونیک فوق خالص با قابلیت ادغام یکپارچه در پوست را به بازار عرضه کرده است. مواد تولیدی این شرکت در درمان‌های غیرتهاجمی و ابتکاری برای رفع چروک‌های پوستی، کانتورینگ طبیعی، لیفتینگ و هیدراتاسیون استفاده می‌شوند.

ژل ژوویدرم

ژوویدرم (Juvederm) یک درمان زیبایی و ژل پرکننده شناخته شده فرانسوی است. از این ژل برای ترمیم خطوط صورت و بهبود علائم پیری استفاده می‌شود. این یک پرکننده پوستی تزریقی بر پایه اسید هیالورونیک است.

ژل نورامیس

نورامیس (Neuramis) یک فیلر معروف و برند مشهور کره‌ای است. فیلرهای نورامیس به‌میزان بالایی تصفیه می‌شوند. محصولات نورامیس بی‌خطر هستند و با شرایط بدن سازگاری بالایی دارند، بنابراین هیچ‌گونه حساسیت یا تحریک پوستی ایجاد نمی‌کنند. نورامیس حاوی لیدوکائین و اسید هیالورونیک است.

ژل رووفیل

رووفیل (Revofil) یکی دیگر از ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید و ساخته کره جنوبی است. رووفیل مقاومت بالایی نسبت به آنزیم‌های بدن دارد و این به‌معنای ماندگاری بالا در پوست نسبت به برخی از برندهای رقیب خود است. از نووفیل برای رفع چین و چروک‌های عمیق پوستی، افزایش حجم و جوان‌سازی پوست صورت استفاده می‌شود.



ژل اسکالپترا

اسکالپترا (Sculptra) یک برند فیلر سوئیسی و ساخته شرکت گالدرما (Galderma) است. این ژل نخستین‌بار در سال 1999 تولید شد و دارای گواهی تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا است. از اسکالپترا می‌توان برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت به‌دلیل افزایش سن یا بیماری استفاده کرد. این ژل حاوی پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA)، ماده مصنوعی زیست‌سازگار است که باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن می‌شود.

ژل الانسه

الانسه ساخته انگلستان است. این ژل دارای حدود 30 درصد پلی کاپرولاکتون و حدود 70 درصد کربوکسی متیل سلولز است. این ژل هم زیست‌سازگار و هم قابل تجزیه است. ژل الانسه همچنین توانسته است بسیاری استانداردهای اروپایی، تاییدیه FDA و تاییدیه وزارت بهداشت ایران را کسب کند.

برندهای مشهور دیگر ژل

در بازار محصولات و داروهایی زیبایی ایران، برندهای گوناگونی در زمینه ژل و فیلر وجود دارند. برخی از این برندها حتی در زمینه ژل‌های تزریقی خاص برای مثال در زمینه تزریق ژل برای برجسته‌سازی لب فعال هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تئوسیال کیس (Teosyal Kiss) اشاره کرد. برخی از دیگر برندهای مشهور و فعال در این زمینه را با هم مرور می‌کنیم:

·      پروفایلو (profhilo)

·      پرفکتا (Perfectha)

·      آیدیا (Idea)

·      رستیلن (Restylane)

·      بلوترو (Belotero)


آیا تزریق ژل و فیلر دارای عوارض است؟

تمامی مواد استفاده شده در ژل‌ها و فیلرهای موجود در بازار محصولات زیبایی ایران، از نوع زیست‌سازگار هستند. همچنین بسیاری از این مواد تجزیه‌پذیر هستند و توسط بافت‌ها جذب می‌شوند و یا توسط آنزیم‌ها به موادی مانند آب و ترکیبات دیگر تجزیه می‌شوند. از سوی دیگر بسیاری از این مواد نیز به‌طور طبیعی در بخش‌هایی اندام‌های بدن وجود دارند. همه این موارد باعث می‌شود که بتوانیم نگرانی افراد را نسبت به عوارض تزریق ژل و فیلر کاهش دهیم. بنابراین آن‌چه ما با عنوان عوارض تزریق این مواد می‌شناسیم عموما از نوع برخی حساسیت‌های نادر هستند و یا در موارد انگشت‌شمار با عوارضی مانند: تراوش فیلر از محل تزریق یا عفونت محل تزریق مواجه می‌شویم که قابل درمان هستند. همچنین ما در کلینیک زیبایی مروارید از معتبرترین و مشهورترین برندهای ژل و فیلر استفاده می‌کنیم تا جایی برای نگرانی علاقمندان به انجام این روش باقی نماند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل و فیلر یکی از متدهای روز و روشی کم‌تهاجمی برای جوان‌سازی پوست و فرم‌دهی به صورت است. در جلسات تزریق بهتر لباسی راحت بپوشید و منطقه مورد نظر در پوست را پاکیزه نگه دارید. متخصصان زیبایی ما در کلینیک زیبایی مروارید شهر قدس در زمینه مراقبت‌های لازم شما را راهنمایی خواهند کرد. در هرصورت در نخستین ساعات بعد از تزرق ژل ممکن است احساس سوزش و خارش داشته باشید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، خودداری از هرگونه خاراندن، ماساژ حتی دست زدن به ناحیه مورد نظر است. برخی از نکات دیگر در زمینه مراقبت‌های بعد از تزریق ژل را با هم مرور می‌کنیم:

·      استفاده از کمپرس آب سرد برای کاهش کبودی

·      استفاده از کرم‌های دارای عصاره گیاه آرنیکا برای کاهش کبودی

·      آرایش نکردن و اصلاح نکردن صورت تا یک هفته

·      شستن ناحیه تزریق با شوینده‌های ملایم

·      پیشگیری از گرم و سرد شدن شدید ناحیه تزریق




تزریق ژل و فیلر از بهترین مواد و برندها در کلینیک زیبایی مروارید

تزریق انواع فیلر و ژل روشی ایمن، آسان و مقرون‌به‌صرفه و نیز بدون نیاز به بی‌هوشی برای جوان‌سازی پوست است. این روش دوره ریکاوری بسیار کوتاهی دارد و با رعایت مراقبت‌های بعد از آن می‌توانید بهترین نتیجه ممکن را مشاهده کنید.

کلینیک زیبایی مروارید

در شهر قدس با برخورداری از برترین تجهیزات برای تزریق فیلر و بوتاکس آماده خدمت‌رسانی به بانوان برای افزایش زیبایی و جذابیت است. ما با سابقه فعالیت 10 ساله و بهره‌مندی از دانش و تخصص پزشکان و متخصصان حوزه زیبایی رضایت کامل شما در ارائه خدمات خود تضمین می‌کنیم. برای بهره‌مندی از خدمات متنوع کلینیک مروارید کافی است از طریق شماره‌های تماس و دیگر کانال‌های ارتباطی در سایت با ما تماس برقرار کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه کاربران

محدثه بیاتی

1401/03/22

هزینه تزریق ژل چقدره ؟

آخرین مقالات